avatar Cześć, Jestem DaruS. Tego bloga prowadzę od 17 maja 2008r. W tym czasie przejechałem tylko 30232.52 kilometrów, z czego 10572.98 w terenie.

2024

Marzec, 2019

Dwudziestyczwarty marca ride

Niedziela, 24 marca 2019 · dodano: 24.03.2019 | Komentarze 1

Po ciężkim tygodniu w pracy (nadchodzący zdaje się być jeszcze gorszy), oraz całodziennych sobotnich porządkach ogrodowych nadeszła niedziela. Zostałem obudzony komunikatem, że jest całkiem ładna pogoda za oknem, a co się z tym wiąże należało by pójść na rower. Z powodu rowerowego wyposzczenia, zebranie się zajęło mi wyjątkowo mało czasu i o godzinie 8:30 byłem już uszykowany, najedzony i ruszyłem w trasę. Kierunek dobrałem w myśl zasady, aby oddalać się pod wiatr. Postanowiłem w końcu dotrzeć do asfaltowej górki między miejscowościami Ciechocin i Elgiszewo. Po kilku chwilach jazdy w bezpalcowych rękawiczkach stwierdziłem, że lepiej będzie ubrać długie. Podczas ich zmiany odkryłem, że wiatr nie tyle wiał w twarz a bardziej z boku i jeden z podmuchów skończyć mógł by się epicką glebą w przydrożnym rowie, czego szczęśliwie (fuksem i w ostatniej chwili) udało mi się uniknąć. Dojechałem do celu kilka minut przed planem. Zjazd a i owszem bardzo przyjemny i szybki. Na dole dwie minutki na ławeczce przy przystani kajakowej na Drwęcy, (na fotografii)  znajdującej się na granicy rzeczonych dwóch miejscowości. Wzniesienie, na którym znajduje się kościół nie wygląda na specjalnie wymagające ale 9% to jest jednak dla mnie stromo. Dobrze, że przynajmniej po asfalcie to trakcja była. Powrót z wiatrem więc udało mi się uszczypać jakieś 20 minut. Jeśli uda mi się coś pokręcić w najbliższym tygodniu, będę bardzo szczęśliwym i spełnionym człowiekiem.

Siedemnastymarca ride

Niedziela, 17 marca 2019 · dodano: 17.03.2019 | Komentarze 2

Prognozy pogody były wielce obiecujące dlatego w planach na dzisiejszą niedzielę była względnie szosowa setka z niezłymi (jak na lokalne płaskie warunki) przewyższeniami po drodze. Plan ten został zweryfikowany już jakieś 800 metrów po starcie. Flagi reklamujące jeden ze sklepów dość popularnej marki chciały oderwać się od masztu i polecieć w siną dal. Przez jakieś dwadzieścia kilometrów (jazdy z wiatrem) biłem się z myślami analizując swoje szanse na dłuższą wycieczkę w takich warunkach. Zrezygnowałem szczęśliwie wykonałem nawrotkę. Po pierwszych metrach powrotu już wiedziałem, że była to dobra decyzja. Standardowo więc, aby nie męczyć pod wiatr po szosie wjechałem w las. Przejechałem przez kilka górek, objechałem dookoła małe jeziorko w miejscowości Dzikowo (na zdjęciu)  i wróciłem do domu ku uciesze (ale jednoczesnym zdziwieniu) domowników.

Trzynastymarca ride

Środa, 13 marca 2019 · dodano: 13.03.2019 | Komentarze 4

Szczęśliwie jednak meteorolog się pomylił i z deszczowego zimnego dnia zrobił się względnie słoneczny, dość ciepły ( 9'C ) i bardzo wietrzny wieczór. Wiało tak, że z wiatrem nie czułem, iż jadę z prędkością 30km/h a pod wiatr czułem natomiast, że nie wycisnę ani krzty więcej niż 20km/h. Wracając pod wiatr stwierdziłem, że w lesie będzie trochę mniej wiało, a i będzie jakoś bardziej przyjemnie, niż na szosie. Szczęśliwie jeżdżąc całe życie na 'góralu' mam taki wybór w każdej chwili. O dziwo poza asfaltem pomimo nocnych i porannych opadów było względnie sucho. Wspiąłem się na pewną górkę i cyknąłem krajobraz z fotografii obok. Zdjęcia robione telefonem ni jak nie odzwierciedlają jednak rzeczywistego piękna natury. Za to przynajmniej przyjemnie się zjeżdżało. Może jutro też uda się pokręcić choć przez chwilkę.

Dwunastymarca ride

Wtorek, 12 marca 2019 · dodano: 12.03.2019 | Komentarze 1

Przyznam szczerze, że nie miałem dziś za bardzo czasu, który mógłbym poświęcić na rower, ani nawet szczególnej motywacji do kręcenia. Zostałem jednak zmobilizowany przez dwa czynniki.

Po pierwsze zerknąłem na prognozę pogody na najbliższe dni i z tej radości postanowiłem zrobić screena, żeby go tu umieścić i się z Wami tą radością podzielić. Po drugie moja kobieta stwierdziła, że chętnie przejedzie się ze mną po raz pierwszy w tym sezonie. Rundka po najbliższej leśnej okolicy - 100% poza asfaltem. Na koniec przejażdżki spojrzenie na zachodzące słońce na tarasie widokowym Wisły.

Mam tylko jak zwykle nadzieje, że j****y meteorolog się pomyli.

Dać się zliczyć

Środa, 6 marca 2019 · dodano: 06.03.2019 | Komentarze 3

Dziś zaraz po powrocie z pracy wskoczyłem w ciuchy rowerowe i korzystając z faktu, że wreszcie: nie pada, nie ma huraganu ani żadnego tornada, oraz że zostało mi jeszcze około półtorej godziny do zachodu słońca, pojechałem do Torunia rozważyć temat zainstalowanych w ostatnim roku liczników mierzących ruch rowerowy.
Oczywiście wiedza o natężeniu ruchu rowerowego jest zapewne cenna dla władz samorządowych tudzież innych organizacji jak np. Miejski Zarząd Dróg. Zamontowano więc sześć urządzeń mierzących ruch rowerowy w popularnych miejscach na miejskich ścieżkach. W mediach i lokalnych społecznościach rowerowych zawrzało, szczególnie z powodu kosztu tej inwestycji (147 600zł brutto). Czy naprawdę było warto? Czy za te pieniądze można było zrobić coś, żeby rowerzyście żyło (czyt. jeździło) się w mieście łatwiej? Dlaczego jeszcze nie działa strona internetowa, na której miały być prezentowane pełne statystyki i wyniki pomiarów dokonanych przez te urządzenia (a której stworzenie zdaje się było w cenie urządzeń)? Ilu ludzi tyle opinii a ja jestem sceptycznie nastawiony. Nie jestem ani za, ani przeciw. Pojechałem, dałem się zliczyć po raz pierwszy, bo wcześniej jakoś nie było okazji. Zobaczyłem, że działa rzeczywiście 'rozpoznając' rowerzystę, nie licząc pieszych, rolkarzy, elektrycznego pojazdu dla niepełnosprawnych. Dobrze, że się coś dzieje w temacie infrastruktury rowerowej... szkoda tylko, że kolejny rok zapowiada się bez wznowienia działania roweru miejskiego, bo każda oferta przetargowa w ostatnich kilku latach wyła zbyt wysoka... może zbyt wysoka o sto czterdzieści parę tysięcy? Odbiegając od tematu... oby zapowiedzi pogodowe na weekend się nie sprawdziły bo niestety wygląda to dość mokro i nie przyjemnie.

Trzecimarca ride

Niedziela, 3 marca 2019 · dodano: 03.03.2019 | Komentarze 1

Bardzo wietrzny i deszczowy dzień. Może nie padało jakoś mocno ale przez wiatr zacinało wprost na twarz (i to bez względu na kierunek jazdy) . Temperatura powietrza wg. termometra 5'c odczuwalnie raczej bliżej zera. Negatywne emocje i odczucia zwiazane są zapewne z tym, że było już kilka pięknych wiosennych dni, a dziś szaro, mokro i wiatr. A co w tym wszystkim jest najgorsze to fakt, iż cały przyszły tydzień ma wyglądać podobnie. Może *** meteorolog się pomyli.