avatar Cześć, Jestem DaruS. Tego bloga prowadzę od 17 maja 2008r. W tym czasie przejechałem tylko 30232.52 kilometrów, z czego 10572.98 w terenie.

2024

Sierpień, 2015

Puszcza Bydgoska

Poniedziałek, 31 sierpnia 2015 · dodano: 31.08.2015 | Komentarze 0

Nienauczony doświadczeniami szlaku pieszego z piachem po kolana, będąc znużonym jeżdżeniem znów po lasach okalających Barbarkę, postanowiłem pojechać do Cierpic. Plan był ambitny, pozwiedzać puszczę Bydgoską, a wyszła z tego zwykła przejażdżka. Boże, jaki tam był piach! 7km/h męczyło podobnie jak 30 po rozsądnej nawierzchni, i choć mogło by się wydawać, że to płaski teren przewyższeń wyszło ponad 650m.
Ambitnie walcząc z piachem zauważyłem brak wody - cóż trzeba szukać sklepu - jadąc przed siebie w środku lasu natrafiłem na wielce atrakcyjną nieruchomość niebędącą wszakże sklepem spożywczym... przemysłowym zapewne też nie.

Wody w łazience ani kuchni również nie było, podobnie jak w przyłączu węża ogrodowego, więc pojechałem w kierunku znanego asfaltu Cierpice > Gniewkowo.
Wyczerpany piaszczystymi odcinkami trasy, zrezygnowałem z dalszego błądzenia i udałem się w kierunku domu. Kolejne kilometry jechałem na sucho, gdyż najbliższy sklep w Nieszawce chyba Wielkiej. Tam się napoiłem i resztkami sił pod wiatr, a jakże, dotarłem do domu.
Dawno się tak nie ujechałem..

Przejażdżka z żoną

Niedziela, 23 sierpnia 2015 · dodano: 31.08.2015 | Komentarze 4

Zjeść loda wodnego o smaku gumy balonowej zakupionego w sklepiku na Barbarce.
[...] a pieszy który szedł ścieżką rowerową 'Więcej sandałów już nie założy'

Kategoria >z Żoną

Praca

Sobota, 22 sierpnia 2015 · dodano: 31.08.2015 | Komentarze 0

x3

Bydgoszcz w sprawunkach

Wtorek, 18 sierpnia 2015 · dodano: 18.08.2015 | Komentarze 0

Do Bydgoszczy w sprawunkach. W tamtą stronę, szlakiem rowerowym, pokonując podjazd w Skłudzewie, jechało się ekstra przyjemnie, z silnym wiatrem w plecy. Na miejscu szukanie jakiejś dziury zabitej dechami, gdzie psy szczekają pod ogonami i asfaltu uświadczyć ciężko. /Bogu dzięki za GPS w smartfonach/
Powrót natomiast ... pod wiatr, który zrujnował AVG i wyczerpał mnie z resztek sił. Bilans prezentuje się następująco: Grubo ponad 4h jazdy, znacznie mniej niż 4 min załatwiania, ale jak to zwykłem mawiać 'Co w nogach to moje'.

Kategoria >100km

Praca +

Wtorek, 11 sierpnia 2015 · dodano: 11.08.2015 | Komentarze 0

Niedzielna przejażdżka po lesie i 2x praca

Sobotnia runda

Sobota, 8 sierpnia 2015 · dodano: 08.08.2015 | Komentarze 5

Dziś prawdopodobnie najcieplejszy dzień w roku, z tego co słyszałem w radiu nawet najcieplejszy w ostatnim dziesięcioleciu... i co z tego?! Ja nie pojadę?!
Pojechałem odwzorować mniej więcej trasę sprzed kilku lat, którą wówczas nazwałem "pętlą Gargamela" czy jakoś tak. Ślad trasy z dzisiaj pozbawiony jest niestety charakterystycznego nosa więc nijak ma się do Gargamela.
Czy było ciepło? Było, cholernie. Wypiłem hektolitry napojów izotonicznych rozcieńczanych z wodą w celu złagodzenia smaku i ... redukcji kosztów.
Wyruszyłem parę minut po godzinie 8 więc było jeszcze całkiem znośnie, lecz z tego co podawali w radiu temperatura rosła z prędkością 1'C co każde 15 minut. W Kaszczorku dziś jakieś zawody konne bo cały teren stadniny zastawiony przyczepami, boksami i mnóstwem fajnych aut terenowych^^. Koło godziny 9:15 zastałem korek na wjeździe nad jezioro w Osieku. Po co tam wjeżdżać i tak już nie ma miejsc parkingowych!!! Jakby sobie rowerami nie mogli pojechać 'gołodupce' plażowicze. Później przez Osiek i ... pierwszy koniec picia w obu bidonach, po zaopatrzeniu się w wiejskim sklepiku (panowie z ławeczki zadeklarowali, że popilnują sprzętu) pojechałem dalej. trafiłem na znaki z niedawnego Velo Race, więc na rozjeździe wybałem 70km a nie 120, bo tak mi pasowało aby trafić do Golubia-Dobrzynia... Matko jakie w tej okolicy są góry... zdecydowanie nie na taką pogodę. Wciągając się za 'chłopakami na szosówkach' utrzymałem koło może z 3 minuty, pewnie dałbym radę dłużej, ale perspektywa kolejnych 45km jakie zamierzałem jeszcze pokonać w połączeniu z żarem lejącym się z nieba sprawiła, że rozważniej czyt. delikatniej, naciskałem na pedały. Jest! Golug-Dobrzyń! Zamek na górze... no właśnie górze, i znów uphill. Zajechawszy na parking strzeżony, bardzo miły Pan Parkingowy, podzielił się wskazówkami dotyczącymi wyboru dalszej trasy. Ponadto udostępnił mi kran z bieżącą wodą przy swojej 'budce wartowniczej' 'żebyś się chłopie opłukał zimną wodą trochę'. Pogadałem jeszcze chwilę, cyknąłem fotkę:

i ruszyłem dalej, kolejne uzupełnianie płynów i w drogę przez znane mi już drogi z podróży na moim zielonym BMXie z żółtymi oponami w towarzystwie Babci. Mijając Ostrowite, jezioro OstrzyWilk (nie wiem czy to pisze się rozdzielnie czy łącznie), mijając góre z dziurą w środku, wyglądającą jak mały wulkan, dojechałem do Kowalewa Pomorskiego. Zrobiłem zakupy i wdrapałem się do babci na 4te piętro z rowerem i całą siatą zakupów z serii ciężkich np. kartofle, cukier, napoje etc. U babci szybki prysznic, suszenie kasku i koszulki i obiadek... cytat dnia od babci "Jesteś odważny, że w taką gorączkę taki kawał na rowerze jedziesz... (chwila ciszy) nie to nie odwaga, to głupota". Później poszło już nieźle: Kamionki, Turzno, Papowo Toruńskie. Jeśli ktoś z Was wyjedzie kiedyś w Papowie Toruńskim przy torach to u diabła, niech nie jedzie na wprost lasem. Piach po ośki, więc jazda 6km/h męcząca jak podjazd w Bukowinie Tatrzańskiej :P Z owego lasu, wyjechałem na znany mi już teren miejski w okolicach miejsca mojego zatrudnienia, skąd miałem już 5km do domu. Nie omieszkałem jednak zrobić jeszcze jedną przerwę, tym razem na zimną colę, a co 5km od domu można zaryzykować kolką, czy bólem brzucha. I tak oto minęły dzisiejsze kilometry. Nogi mogą jeszcze, tyłek nie boli, bo chyba w końcu znalazłem optymalne ustawienie siodła, ale ogólnie organizm wyczerpany. To jednak nie była odpowiednia pogoda na rower.

Kategoria >100km

Praca 3x

Czwartek, 6 sierpnia 2015 · dodano: 09.08.2015 | Komentarze 0

Mazovia MTB Brodnica

Niedziela, 2 sierpnia 2015 · dodano: 04.08.2015 | Komentarze 0

Fajna trasa, było gdzie wyprzedzać (opcjonalnie być wyprzedzanym) było też pod co podjeżdżać, choć na dystansie FIT przewyższeń było mniej niż 400m. Zważywszy na poziom formy sprzed dwóch tygodni choroby, z wyniku nie jestem do końca zadowolony, choć i tak najlepszy rating w życiu i w końcu awans wyżej niż sektor 6... Jeszcze będę w TOP 100 open, ale to jeszcze nie w tym sezonie chyba.

Wyniki
FIT M-ce Open
1/299          Paweł Pięta  01:06:05
...
120/299      Pyrzanowski Przemysław 01:21:33
137/299      Madajewski Dariusz 01:23:28
A Łukasza nie wiem gdzie wstawić bo nie ma go w wynikach, pewnie przez zmianę numeru startowego.

Kategoria >TourDeAmateur

Test zdrowia i amora

Sobota, 1 sierpnia 2015 · dodano: 01.08.2015 | Komentarze 2

Korzystając z odpadów pozostałych w powypadkowym widelcu Suntour XCM, który najzwyczajniej w świecie seryjnie jest nazwijmy to 'dziadowski' postanowiłem z dwóch zrobić jeden. Okazało się, że pomimo, iż to ten sam model tylko rok produkcji różny całe 'bebechy w środku' były inne. to co się dało wymieniłem to co musiało zostać wyczyściłem i nasmarowałem. Nie wiem czy dobrze zrobiłem wywalając elastometr, ale mam wrażenie, że teraz działa płynniej. Liczę na to, że pojeździ jeszcze trochę... Czyszcząc widelec w środku... zrozumiałem idee posiadania roweru zimowego :/ i ponownie pożałowałem sprzedaży Treka.
Dziś wybrałem się na krótki test amora, przejeżdżając po możliwie każdym korzeniu, kamieniu i dziurze. Nic się nie rozleciało i pracuje lepiej niż przedtem więc suma sumarum jestem zadowolony.
Co do testu zdrowia to męczy mnie kaszel, chrype mam gigantyczną, tak że wczoraj prawie nie mówiłem, a do roweru ciągnie... i na Mazovie do Brodnicy też... tylko jest jeszcze rozsądek i ... opiekuńcza kobieta. :) Żre więc wszystkie możliwe tabletki, syropy, spraye do nosa czy gardła i zobaczymy jak to będzie jutro rano.