avatar Cześć, Jestem DaruS. Tego bloga prowadzę od 17 maja 2008r. W tym czasie przejechałem tylko 30232.52 kilometrów, z czego 10572.98 w terenie.

2024

Sierpień, 2019

Wieczorne drogi polne

Piątek, 30 sierpnia 2019 · dodano: 30.08.2019 | Komentarze 1

Dziś też nie było czym oddychać, ale zawsze te kilka stopni mniej, niż w dniu wczorajszym.
Przynajmniej nie zarejestrowałem upierdliwego wiatru.

Słońce zaczyna już wcześnie zachodzić
Słońce zaczyna już wcześnie zachodzić © darus.bikestats.pl

... a to znaczy, że jesień zbliża się nieubłaganie.

Prom w Nieszawie podejście trzecie

Niedziela, 25 sierpnia 2019 · dodano: 25.08.2019 | Komentarze 6

Podejście trzecie do przepłynięcia się promem w Nieszawie - tym razem się udało.

Prom w Nieszawie
Prom w Nieszawie © darus.bikestats.pl

Spotkałem miłą parę rowerzystów, jednak mieli inne plany na dzisiejsze jeżdżenie niż ja, wiec po dostaniu się na drugą stronę rzeki pożegnaliśmy się i każdy pojechał w swoją stronę. Zaskoczyła mnie cena za przewóz, pieszy + rower 1zl! Dobrze, że są jeszcze miejsca gdzie nie zdziera się ile tylko można. Udałem się w stronę Ciechocinka gdzie zrobiłem kilka rundek wokół tężni solankowych w tempie dosłownie spacerowym, żeby skożystać i nawdychać sie jodu, bo ponoć to zdrowo.

Tężnia solankowa w Ciechocinku
Tężnia solankowa w Ciechocinku © darus.bikestats.pl

Nawdychać się jodu pod samymi tężniami
Nawdychać się jodu pod samymi tężniami © darus.bikestats.pl

Powrót do Torunia z dość specyficzną przygodą. Jako, że temperatura zdecydowanie powyżej 30 stopni Celsjusza a na niebie nie było chmur, rozpiąłem jak zwykle koszulkę, aby mnie trochę bardziej przewiewało. W pewnym momencie wpadł mi tam jakiś żądlący owad. Biedak nie mógł się wydostać. Na pewno bardzo się bał a ja leżę teraz nasmarowany maścią na uczulenia po użądleniu. Taki sport. Jak pogoda dopisze, wiatr nie przeszkadza, nic się nie zepsuje w rowerze, nie wjedziesz w szkła albo inne gwoździe, to załatwi Cię malutki robaczek. :)

Nadwiślański wypas owiec

Czwartek, 22 sierpnia 2019 · dodano: 22.08.2019 | Komentarze 5

Jak w tytule - myślałem, że takie rzeczy to głównie na terenach górskich, a tu proszę stado owiec nad samym brzegiem Wisły na ekstremalnie nizinnej łące.

Nadwiślański wypas owiec © darus.bikestats.pl
Z ciekawostek dzisiejszego wyjazdu - zdjęcie z cyklu 'czego to ludzie nie wyrzucą do lasu'
Kącik kontemplowania przyrody leśnej
Kącik kontemplowania przyrody leśnej © darus.bikestats.pl

Strava erroride

Środa, 21 sierpnia 2019 · dodano: 21.08.2019 | Komentarze 1

Wyjazd w całości po lokalnych asfaltach. Wiatr dość znośny w połowie trasy nawet mi pomagał (co mu się ostatnio dawno nie zdarzało). Nie mam ostatnio wyboru kiedy iść na rower wiec ide wtedy kiedy mogę... Nawet jeśli na niebie ciemne chmury.

Uciekając przed deszczem w zachodzącym słońcu
Uciekając przed deszczem w zachodzącym słońcu © darus.bikestats.pl
Humor popsuła mi jedynie pomarańczowa aplikacja rejestrujaca trening, gdyż przy uploadowaniu zapisu wystąpił błąd i dane musiałem wprowadzić ręcznie.

Czwartkowe kilometry

Czwartek, 15 sierpnia 2019 · dodano: 15.08.2019 | Komentarze 2

Po kilku niesprzyjających dniach nareszcie udało mi się wyjść na rower. Plan próby pokonanka ostatnio zamierzonej trasy z promem w Nieszawie szybko został zmieniony, bo kto to może wiedzieć czy kursuje w święta kościelne? Postanowilem więc pojechać na zamek w Golubiu Dobrzyniu. Przejechawszy jednak pewną część trasy nadzwyczajnie szybko stwierdziłem, że korzystniej będzie wrócić pod ten silny wiatrz tego miejsca niż z miejsca docelowego. Najlepszym psikusem było to, że gdy tylko zameldowałem się w domu wiatr paskudny niemal całkowicie ucichł. Czuję się dość wyrowerzony, zrelaksowany i wypoczety.

Czwartek Ósmy Sierpnia Ride

Czwartek, 8 sierpnia 2019 · dodano: 08.08.2019 | Komentarze 3

Obiecywałem, że na wiatr narzekał nie będę - wiec nie będę :) Poprostu jechało się trochę wolniej w bardziej upierdliwych warunkach. Jadę sobie typową traskę w mieszanym terenie na około 50km. Jadąc ponad autostradą A1 humor (nie wiedzieć dlaczego) trochę poprawił mi fakt, iż ja jadę a kierowcy smrodochodów stoją.

JADĘ sobie w najlepsze a autostrada A1 STOI
JADĘ sobie w najlepsze a autostrada A1 STOI © darus.bikestats.pl

Może radość owa wynikała też z faktu, że jechałem ponad korkiem i nie musiałem się przeciskać wśród zapachów spalin.

Wtorkowe kilkometry

Wtorek, 6 sierpnia 2019 · dodano: 06.08.2019 | Komentarze 3

Wróciwszy z bezrowerowego urlopu w Sudetach, napatrzywszy się na lokalną infrastrukturę między innymi pięknie oznakowane szlaki 'Strefy MTB' czy też bike park Czarna Góra w Stroniu Śląskim, dla osób lubujących się w rowerowych sportach grawitacyjnych, mijając niezliczoną ilość rowerzystów pędzących na zjazdach i walczących z podjazdami, oraz wędrówek obok wypożyczalni rowerów (niektórych naprawdę bardzo porządnych), wsiadłem dziś na rower z dość ambitnym planem. Wymyśliłem sobie trasę do Nieszawy, aby przepłynąć się promem i powrót przez uzdrowisko Ciechocinek, gdzie można się napić słonej gazowanej wody bogatej we wszelkie zdrowe minerały i posiedzieć przy tężniach solankowych, powrót przez Toruń na 'moją' stronę Wisły, dać się zliczyć na liczniku ruchu rowerowego i wrócić do domu znaną na wylot DDR-ką.

Ruszyłem więc niczym rasowy rewolwerowiec z dzikiego zachodu w samo południe. Problemów z dotarciem do promu nie było najmniejszych, gdyż wiedzie tam Wiślana Trasa Rowerowa, bardzo dobrze oznakowana.

Wiślana Trasa Rowerowa
Wiślana Trasa Rowerowa © darus.bikestats.pl

Jak widać na załączonej fotografii trasa przeznaczona raczej na szersze niż węższe opony :)

Dojechawszy na miejsce przeprawy promowej po około godzinie solidnego kręcenia, co nie miało odzwierciedlenia w dystansie przez jakość lokalnych dróg, zauważyłem na tabliczce z rozkładem kursów i cennikiem nieduży napis drukowany czerwoną czcionką:

UWAGA!
Z powodu prac
konserwatorskich
w dniu 06.08
(wtorek)
Prom nie kursuje

No rzesz Q%#*&@, pierwszy raz zapuściłem się w tamtym kierunku z zamiarem przepłynięcia się tym żółto niebieskim dziadostwem a tu proszę! Nieczynne! Zawróciłem więc grzecznie i wracałem w kierunku domu inną trasą. W pewnym momencie znak zakazu ruchu z tabliczką nie dotyczy Agencji Lasów Państwowych, ale przecież jadąc rowerem nie będę się tym zbytnio przejmował. Po kilkuset metrach musiałem jednak zawrócić gdyż droga zarosła pokrzywami wysokimi na półtorej rowerzysty w górę. Wróciłem więc na szosę i dojechałem do domu drogami już znanymi bez kombinowania, zwiedzania i innych eksperymentów fotografując rower przy świeżo belowanej słomie.