Info
Follow me on

2025

-----Archiwum-----

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023

2024

Archiwum bloga
- 2025, Wrzesień1 - 0
- 2025, Sierpień13 - 5
- 2025, Lipiec4 - 5
- 2025, Czerwiec5 - 5
- 2025, Maj10 - 9
- 2024, Październik1 - 2
- 2024, Wrzesień3 - 8
- 2024, Sierpień1 - 1
- 2024, Lipiec4 - 7
- 2024, Czerwiec6 - 1
- 2024, Maj2 - 0
- 2024, Kwiecień3 - 0
- 2023, Wrzesień5 - 3
- 2023, Sierpień4 - 7
- 2023, Lipiec6 - 7
- 2023, Czerwiec5 - 3
- 2023, Maj6 - 10
- 2023, Kwiecień6 - 3
- 2023, Marzec6 - 4
- 2023, Luty2 - 6
- 2023, Styczeń2 - 2
- 2022, Grudzień1 - 1
- 2022, Październik2 - 4
- 2022, Sierpień1 - 0
- 2022, Lipiec1 - 2
- 2022, Marzec2 - 5
- 2021, Listopad2 - 2
- 2021, Październik2 - 3
- 2021, Wrzesień2 - 4
- 2021, Sierpień8 - 17
- 2021, Lipiec7 - 13
- 2021, Czerwiec7 - 29
- 2021, Maj2 - 4
- 2021, Kwiecień3 - 10
- 2021, Marzec4 - 19
- 2021, Luty2 - 9
- 2021, Styczeń3 - 9
- 2020, Grudzień1 - 4
- 2020, Listopad6 - 26
- 2020, Październik4 - 11
- 2020, Wrzesień9 - 30
- 2020, Sierpień7 - 20
- 2020, Lipiec12 - 39
- 2020, Czerwiec8 - 17
- 2020, Maj3 - 8
- 2020, Marzec7 - 19
- 2020, Luty3 - 14
- 2020, Styczeń8 - 21
- 2019, Listopad2 - 5
- 2019, Październik6 - 12
- 2019, Wrzesień6 - 13
- 2019, Sierpień7 - 21
- 2019, Lipiec7 - 13
- 2019, Czerwiec8 - 18
- 2019, Maj2 - 4
- 2019, Kwiecień10 - 30
- 2019, Marzec6 - 12
- 2019, Luty10 - 28
- 2019, Styczeń6 - 9
- 2018, Grudzień8 - 12
- 2018, Listopad2 - 0
- 2018, Wrzesień3 - 0
- 2018, Sierpień5 - 11
- 2018, Lipiec1 - 1
- 2018, Maj3 - 5
- 2018, Kwiecień2 - 4
- 2017, Kwiecień1 - 0
- 2017, Styczeń17 - 18
- 2016, Grudzień4 - 10
- 2016, Październik1 - 0
- 2016, Wrzesień2 - 1
- 2016, Sierpień4 - 4
- 2016, Lipiec2 - 2
- 2016, Czerwiec3 - 4
- 2016, Maj15 - 8
- 2016, Kwiecień7 - 3
- 2016, Marzec12 - 8
- 2016, Luty10 - 3
- 2016, Styczeń3 - 0
- 2015, Grudzień4 - 1
- 2015, Listopad5 - 1
- 2015, Październik3 - 4
- 2015, Wrzesień7 - 1
- 2015, Sierpień9 - 11
- 2015, Lipiec9 - 2
- 2015, Czerwiec3 - 0
- 2015, Maj9 - 1
- 2015, Kwiecień3 - 0
- 2015, Marzec9 - 1
- 2015, Luty3 - 0
- 2015, Styczeń6 - 6
- 2014, Grudzień1 - 0
- 2014, Listopad3 - 0
- 2014, Październik4 - 6
- 2014, Wrzesień4 - 4
- 2014, Sierpień14 - 6
- 2014, Lipiec7 - 0
- 2014, Czerwiec12 - 8
- 2014, Maj14 - 4
- 2014, Kwiecień10 - 2
- 2014, Marzec8 - 1
- 2014, Luty5 - 9
- 2014, Styczeń5 - 8
- 2013, Grudzień4 - 12
- 2013, Listopad4 - 24
- 2013, Październik10 - 2
- 2013, Wrzesień2 - 1
- 2013, Sierpień5 - 0
- 2013, Lipiec14 - 0
- 2013, Czerwiec10 - 0
- 2013, Maj13 - 2
- 2013, Kwiecień18 - 0
- 2013, Marzec3 - 0
- 2012, Grudzień3 - 0
- 2012, Październik3 - 5
- 2012, Wrzesień8 - 4
- 2012, Sierpień14 - 3
- 2012, Lipiec21 - 4
- 2012, Czerwiec10 - 0
- 2012, Maj6 - 1
- 2012, Kwiecień10 - 0
- 2012, Marzec15 - 12
- 2011, Listopad1 - 0
- 2011, Październik3 - 0
- 2011, Wrzesień4 - 0
- 2011, Sierpień1 - 0
- 2011, Lipiec3 - 4
- 2011, Czerwiec6 - 6
- 2011, Maj2 - 0
- 2011, Kwiecień5 - 3
- 2011, Marzec7 - 4
- 2011, Luty3 - 4
- 2011, Styczeń1 - 0
- 2010, Sierpień4 - 4
- 2010, Lipiec4 - 1
- 2010, Czerwiec6 - 2
- 2010, Maj2 - 1
- 2010, Kwiecień5 - 3
- 2010, Marzec2 - 0
- 2010, Styczeń2 - 1
- 2009, Grudzień1 - 0
- 2009, Listopad1 - 0
- 2009, Październik4 - 1
- 2009, Wrzesień12 - 7
- 2009, Sierpień16 - 7
- 2009, Lipiec3 - 0
- 2009, Czerwiec6 - 0
- 2009, Maj13 - 1
- 2009, Kwiecień14 - 1
- 2009, Marzec3 - 0
- 2009, Luty2 - 0
- 2009, Styczeń2 - 1
- 2008, Październik1 - 0
- 2008, Wrzesień14 - 1
- 2008, Sierpień9 - 3
- 2008, Lipiec25 - 5
- 2008, Czerwiec24 - 3
- 2008, Maj9 - 0
- DST 40.59km
- Teren 35.00km
- Czas 02:06
- VAVG 19.33km/h
- Podjazdy 401m
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Mazovia Brodnica Fit prolog, objazd
Sobota, 27 sierpnia 2016 · dodano: 28.08.2016 | Komentarze 1
Mazovia MTB Brodnica 2016 prolog, objazd trasy w przed dzień zawodów.
Trasa jak to w Brodnicy bywa sprawia wrażenie szybkiej, wyprzedzać można bezpiecznie niemal cały czas. Na dystansie Fit, był jeden podjazd gdzie zastanawiałem się nad podbiegiem, ale wynikło to zapewne z braku rozpędu. Jako, że ostatnio nie trenowałem nie startuje, starałem się jednak pokonać tą trasę możliwie w krótkim czasie. Udało mi się uzyskać czas pętli około 1h 41m więc pewnie około 250 lokaty open, ale to się okaże niedługo, bo start za półtorej godziny. Trzymam kciuki za startujących.
- DST 43.11km
- Teren 10.00km
- Czas 02:00
- VAVG 21.55km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Przejściówka dostępna...
Piątek, 26 sierpnia 2016 · dodano: 27.08.2016 | Komentarze 0
Postanowiłem pojechać do Osieka. W dawnych czasach jeździliśmy tam z przyjaciółmi na rowerach w celu plażowania. Całkiem sympatyczną ścieżkę rowerową tam zrobili jakiś czas temu, więc jest w miarę bezpiecznie. Po powrocie miałem zamiar dopalić się na górkach 'na skarpie' jednak w koło wbił mi się znaczny kawał szkła. Doprowadziłem rower do najbliższej stacji z kompresorem, ( na owym urządzeniu karteczka, w celu napompowania roweru, zapraszamy do zakupu przejściówki dostępnej na stacji), a ch**a tam, mam wentyle samochodowe, więc bez problemów naładowałem znacznie więcej niż zalecał producent opon i jakoś dojechałem... bo oczywiście dętka zapasowa, to ta, która została przebita. W tym nieszczęściu tyle szczęścia, że do domu miałem jakieś 5km, co pozwoliło mi zaoszczędzić wiele problemów i straconych nerwów. Trzeba odkupić i wozić zawsze zapas.
- DST 50.24km
- Teren 20.00km
- Czas 02:36
- VAVG 19.32km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Urlop na miejscu
Czwartek, 25 sierpnia 2016 · dodano: 26.08.2016 | Komentarze 3
Plany i marzenia urlopowe jak zwykle weryfikuje kilka cyferek na koncie bankowym, a w zasadzie ich niedobór. Musiałem być już naprawde nie do zniesienia bo zostałem odprawiony na rower w celu znalezienoa lepszego humoru. Rany! Jak ja dawno nie jeździłem. O matko! Jak dramatycznie spadła forma. Ale wyjazd ten chodź po zjeżdżonych lokalnych trasach dał mi wiele frajdy.
- DST 15.89km
- Teren 10.00km
- Czas 01:00
- VAVG 15.89km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Mokradła 4 kilometry od centrum
Poniedziałek, 1 sierpnia 2016 · dodano: 01.08.2016 | Komentarze 0
Korzystając z faktu, że używałem roweru w sprawunkach, postanowiłem pojechać na niedawno odkryte hopki przy Toruńskim areoklubie. Cóż dookoła lotniska piach, że ukręcić się niemal nie da. Na tych hopkach bujna zieleń i błotniste fragmenty nawet w trakcie suszy. W drodze na miejsce zaczęło lekko padać. Jakie było moje zdziwienie...
... gdy dotarłem na miejsce. Spróbowałem zrobić rundkę, albo dwie i ... przemoczony do suchej nitki wróciłem grzecznie do domu.
Nie mam czasu na rower, a gdy już uda mi się choć na chwilę wyjść, to musi się rozpadać.
- DST 20.77km
- Teren 3.00km
- Czas 01:00
- VAVG 20.77km/h
- Podjazdy 100m
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Lokalna przebieżka
Środa, 20 lipca 2016 · dodano: 20.07.2016 | Komentarze 0
Rehabilitacja kręgosłupa połączona z załatwianiem spraw w mieście
- DST 25.83km
- Teren 15.00km
- Czas 01:12
- VAVG 21.52km/h
- Podjazdy 210m
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Nestle Fitness Tour de Toruń
Niedziela, 3 lipca 2016 · dodano: 04.07.2016 | Komentarze 2
Po robocie poszliśmy z narzeczoną pokibicować dziewczynom startującym w MP w Kryterium Ulicznym
Odniosłem wrażenie, że było strasznie mało startujących zawodniczek.
Wieczorem, zainspirowany wycieczkami znajomych na Stravie, ruszyłem, przewietrzyć sprzęt i kolana.
Podjazdy w Kaszczorku i na Skarpie wychodzą mi lepiej niż przed przerwą w treningu... czyżby to z głodu?
- DST 23.41km
- Teren 2.00km
- Czas 01:12
- VAVG 19.51km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Do pracy x2
Wtorek, 28 czerwca 2016 · dodano: 03.07.2016 | Komentarze 0
Do pracy x2
- DST 22.10km
- Teren 16.00km
- Czas 01:13
- VAVG 18.16km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Scott Test Tour
Sobota, 11 czerwca 2016 · dodano: 11.06.2016 | Komentarze 4
Udałem się na test rowerów Scott. Dlaczego? Dlatego, żeby śmignąć sobie na fajnym karbonowym fulu, który w katalogu kosztuje więcej niż mój samochód. Nie codziennie ma się taką okazję. Zapisałem się na test Scotta Sparka 900 RC i taki oto rowerek dostałem na rundę testową. Szybka wymiana pedałów, regulacja siodła. Dziwnie było się przyzwyczaić do tej geometrii. Po krótkiej chwili jeżdżenia po krawężnikach i okolicznych góreczkach, pojawili się przewodnicy. Ruszyliśmy na trasę, parę metrów zjazd z asfaltu i pionowa ściana do góry. W każdym razie kawał solidnej góry. Zablokowałem zawieszenie na sztywno i pierwszy raz poczułem różnice. Przy podjeżdżaniu czuć było, że testowy rowerek jest lżejszy od mojego prywatnego sprzętu o jakieś 4,6kg. Full ważący 10kg to chyba całkiem przyzwoity wynik. Przy pierwszym zjeździe trochę się obawiałem, ale chwilę później przestałem się bać korzeni, kamieni i innych dziur, przez które nie chciałbym przejeżdżać swoim rowerem. Przypomniano nam, że 'są to rowery testowe, więc trzeba je testować' i zabrali nas na karkołomne zjazdy i ścieżki z hopkami. Poza tym, że dziwacznie było mi jeździć z jedną manetką (napęd sram XX1 1x11) i tym, że tylna opona (która nie była seryjna) nie radziła sobie w niektórych miejscach z grząskim piaskiem,byłem pod tak wielkim wrażeniem, że jeszcze do teraz mnie trzyma. Technologiczna przepaść jest ogromna... cenowa niestety też. Rower według oficjalnej strony Scotta kosztuje 22.399,00zł przy dobrych układach z lokalnymi dystrybutorami można zapewne nabyć nieco taniej. Bardzo dobrym rozwiązaniem przy rowerze typu full supension dla celów XC i bardziej wymagających maratonów jest zastosowana w tym modelu trzystopniowa blokada skoku Scott TwinLock. Przy tej masie i możliwościach blokad można spokojnie powalczyć ze sztywniakami.
Chętnie zabrał bym ten rowerek na jakąś trasę, na których mierzę sobie czasy, i porównał z moim ociężałym Specem HT. Test niestety nie trwał długo. Mniej niż godzinę kręcenia, przewyższeń znacznie ponad 200m, nie sprawiła, że poczułem się 'wyrowerzony'. Poczekałem chwilkę, zapytałem czy jest wolny jakiś 'góral' na kolejną turę. Dostałem więc rowerek, który określił bym między ścieżkowcem a maszynką enduro. Scott genius 700 Tuned Plus. Tak, plus oznacza, że stoi on na kołach o szerokości 3". Ogólnie jestem przeciwnikiem takich rozwiązań, nie kręcą mnie żadne Fatbike a gumy większe niż 2" to już dla mnie dużo, ale w końcu pojechałem tam testować więc jedziemy. Niestety ten konkretny model testowy miał uszkodzoną blokadę (dwustopniową) skoku, więc po asfalcie i na podjazdach miałem bujaczkę i na dłuższą metę by mnie to wkurzało ale... na tym sprzęcie czułem się pewniej niż na rowerze, na którym jeżdżę na co dzień. Podjazd pod krawężnik bez podrzucania koła? Spoko! Zjazd na prędkości z dużych schodów? No problem! Latanie po korzeniach, głazach, singlach? Z największą przyjemnością. Na tym sprzęcie nie bałem się żadnej przeszkody, a trasa była ... no była testowa. Jest to rower, zupełnie nie do moich zastosowań, w sklepie (nawet gdybym szukał roweru w tych pieniądzach ( przy założeniu wygranej w lotto)) nigdy bym go nie wziął pod uwagę, ale dał mi niesamowicie dużo frajdy. Wybacza wszystko, trzeba się postarać żeby czegoś nie przejechać. Opony? Boże co za kloce, ale tam gdzie podczas poprzedniego testu zostawałem zatrzymywany przez opory piachu na tym sprzęcie przelatywałem jak po asfalcie. Sparka zabrał bym na maraton a Geniusa najlepiej w góry, byle wysokie i kamieniste. Według katalogu Scotta cena tej maszyny to 31.999,00. Na myśl przychodzi mi sentencja... 'Chłopcy zawsze zostają dzieciakami... tylko zabawki z wiekiem są coraz droższe'... Teraz trzeba wrócić do rzeczywistości i przykręcić pedały do doświadczonego przez życie budżetowego Speca.
- DST 23.43km
- Teren 2.00km
- Czas 01:14
- VAVG 19.00km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
Praca
Piątek, 10 czerwca 2016 · dodano: 10.06.2016 | Komentarze 0
Czwartek i piątek, komunikacyjnie do pracy.
- DST 33.00km
- Teren 33.00km
- Czas 01:41
- VAVG 19.60km/h
- Sprzęt Specialized Hardrock Sport 29
- Aktywność Jazda na rowerze
VIII Metropolia Mtb maraton
Niedziela, 29 maja 2016 · dodano: 04.06.2016 | Komentarze 2
Kolejna edycja maratonu w Bydgoszczy. Trasa ta sama co w poprzedniej edycji, więc liczyłem na poprawę zeszłorocznego wyniku. Po starcie jechało mi się świetnie, przez pierwsze pół godziny jak po sznurku, wyprzedzanie konkurentów jednego po drugim. Później poczułem straszne gorąco w głowę, ale tak bardzo, że z obawy o własne zdrowie odpuściłem na parę kilometrów, żeby uspokoić tętno i trochę ostygnąć. Przy bufecie kubek z wodą na głowę i można było jechać dalej. Po kilku następnych kilometrach sytuacja się powtórzyła, na szczęście Panowie ze Straży Pożarnej polewali chętnych do tego zawodników. Upały i susze sprawiły, że górki, które bez problemu podjeżdżałem w zeszłym roku, na gorszej oponie ... i chyba z gorszą formą, teraz stały się totalnie nieprzejezdne. Maraton uznać należy za udany, gdyż do mety dojechałem, nie robiąc sobie krzywdy. Organizacja jak zwykle na coraz wyższym poziomie, trasa cóż ... strasznie wymagająca, a rower ... co się miało zepsuć to się właśnie zepsuło na niedzielnej trasie.
Najmniej w tym wszystkim istotny jest wynik: OPEN 117/ 401; M1 21/61; RATING OPEN 70%; KAT 76%
Przez grząski piach, nawet najmniejsze podjazdy sprawiały problemy...
... zresztą zjazdy też